هر آنکه رنگ ما بگیرد به عرش کبریا نشیند



تأثیر بزرگ کسب و کارهای کوچک

تأثیر بزرگ کسب و کارهای کوچک


بسیاری بر این باورند که، کارفرمایان بزرگ با کسب و کارهای وسیع، کنترل تمام جنبه های اقتصادی را تحت اختیار خود درآورده اند. در صورتیکه این باوری اشتباه است، بلکه شرکت های کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، ارسال محصولات خارج از کشور و تولید ثروت برای هزاران خانواده را ایفا می کنند.

کارآفرینی و ایجاد کسب و کار های کوچک و متوسط به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی در فرآیند توسعه جوامع دارند. از آنجا که نمی توان اثر بنگاه های کوچک و متوسط را در رشد اقتصادی کشور ها نادیده گرفت، برای پیشرو بودن در این امر، کشور ها اقدام به سیاستگذاری و برنامه ریزی های بلند مدت کرده و مشوق ها و شرایطی را به وجود می آورند تا از پتانسیل سازنده ی کسب و کار های کوچک و متوسط برای رسیدن به رشدی پایدار استفاده کنند.

 

دراینجا 9 واقعیت شگفت انگیز درباره کسب و کارهای کوچک در ایالات متحده را که توسط اداره کسب و کارهای کوچک (SBA) اخیراً به روز شده را منتشر کرده اند، در نظر بگیرید. این سازمان،  کسب و کارهای کوچک را به عنوان یک کسب و کار مستقل با کمتر از 500 کارمند تعریف می کند.

 

  1. تقریباً همه ی این کسب و کارها کوچک هستند. این سازمان SBA اعلام کرده که امروزه تقریباً تمام شرکت های ایالات متحده، کسب و کارهای کوچک هستند. کسب و کارهای کوچک شامل 99.9 درصد از همه شرکت های آزاد و 99.7 درصد از شرکت های دارای کارمند حقوق بگیر را شامل می شوند. از 29.6 میلیون کسب و کار، 19000 شرکت، کوچک هستند.

 

  1. صادر کننده ی قدرتمندی هستند. تقریبا تمام صادرکنندگان ایالات متحده، کسب و کارهای کوچک هستند. صادرکنندگان کوچک در سال 2015، به تعداد 287،835 رسیدند که، 97.6 درصد از همه شرکت های صادر کننده را تشکیل می دادند و 440 میلیارد دلار صادرات (32.9 درصد از کل ارزش صادرات شناخته شده) بود.

 

  1. ژنراتورهای شغلی. کسب و کارهای کوچک سه پنجم شغل جدید را تولید می کنند که سهم بزرگی از رشد اشتغال در ایالات متحده را به همراه داشته است. در مجموع، کسب و کارهای کوچک 58 میلیون و یا 47.8 درصد از کارکنان بخش خصوصی را استخدام می کنند.

 

  1. مشغول شدن همه ی اعضای خانواده. حدود یک پنجم شرکتهای کوچک، متعلق به کسب و کارهای خانوادگی است. صنايعی که بيشترين سهم تجارت مربوط به خانواده را دارند عبارتند از: مديريت شرکت ها و مؤسسات (46.4 درصد از شرکت ها در اين صنعت متعلق به خانواده هستند)، اجاره املاک (37.3 درصد)، خدمات اقامتی و غذايی (33.2 درصد )

 

  1. خانه رشد کرده است. نیمی از شرکت ها بر اساس خانه راه اندازی شده اند. این سهم کسب و کار در دهه گذشته ثابت مانده است. یک کسب و کار مبتنی بر خانه ممکن است، ممکن است برخی از فعالیت های تجاری خود را خارج از خانه انجام دهند. تقریباً یک چهارم کارفرمایی شرکت های کوچک مبتنی بر خانه هستند. صنایعی که اغلب مبتنی بر کسب و کار هستند عبارتند از: اطلاعات (70.0٪)، ساخت و ساز (68.2٪)، و خدمات حرفه ای، علمی و فنی (3 65.3٪).

 

  1. استخدام در حیطه تکنولوژی پیشرفته. تقریباً تمام شرکت های کارفرمایی (98.5 درصد) در صنایع با تکنولوژی پیشرفته مربوط به کسب و کارهای کوچک هستند. تقریباً 248122 شرکت  با کارفرمایی کوچک در زمینه صنایع تکنولوژی پیشرفته  خدماتی را در حیطه ی طراحی سیستم های کامپیوتری یا معماری و مهندسی ارائه می دهند.

 

علاوه بر این موارد نگاه تحلیل‌گرانه به کسب و کارهای کوچک، باعث می‌شود تا به جای اینکه به اشتباه فکر کنیم که سرنوشت هر کسب و کار کوچکی بزرگ شدن است، برای تحقق پتانسیل‌های کسب و کارهای کوچک بکوشیم.

همان‌طور که قرار نیست همه‌ی کارخانه‌‌هایی که خودرو سواری تولید می‌کنند، پس از رشد، اتوبوس و کامیون تولید کنند، یا تولیدکننده‌ی لباس کودک، پس از رشد، لباس بزرگسال تولید کند، یا یک تئاتر پرطرفدار، پس از آنکه مورد استقبال قرار گرفت، به یک فیلم سینمایی تبدیل شود، سرنوشت هر کسب و کار کوچکی هم الزاماً بزرگ شدن آن (یا بزرگ شدن محصولات و خدماتش)‌ نیست.

یه طور کلی فرصت‌های کسب و کارهای کوچک از یک سو می‌تواند برای کارآفرینان و از سوی دیگر برای سیاست‌گذاران، مفید و مورد استفاده باشد.