هر آنکه رنگ ما بگیرد به عرش کبریا نشیند



آینده ی تجارت الکترونیک

آینده ی تجارت الکترونیک


فروش در عرصه ی تجارت الکترونیکی تا سال 2017 تقریباً سه برابر شده، و رقابت برای مشتریان در خرده فروشی آنلاین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. شرکت هایی با بهترین تجارب کاربری و برندسازی، به شدت موضع گیری می کنند تا رقبای خود را از بین ببرند. اکثر شرکتهای تجارت الکترونیک استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را، بر اساس اصولی مانند تجزیه و تحلیل، تبلیغات پرداخت برای هر کلیک، بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی واتوماسیون ایمیل انجام می دهند.

همانطورکه این تجارت در بستر اینترنت انجام می شود، سه راه اصلی وجود دارد که شرکت ها می توانند، خود را شاخص سازند: قیمت، خدمات مشتری و تجربه تعاملی. با افزایش رقابتهای اینترنتی، افراد در بازار برای پیروزی در رقابت تمرکز خود را روی ارائه ی قیمت های معقول می گذارند، هرچند که بسیاری از آنها با شکست روبرو می شوند.

برخی از شرکت ها نیز در زمینه ارائه خدمات برتر برای مشتریان، با هر دو شرایط  آنلاین و آفلاین، تمرکز خود را در ارائه حق بیمه بازار گذاشته اند. برخی در ارائه خدمات به مشتریان، روی برقراری یک تجربه تعاملی جذاب تمرکز می کنند. شرکت های تجارت الکترونیک باید بیشتر بر روی طراحی بازی تمرکز داشته باشند، چون، باعث افزایش تعامل با برندهای مختلف، ایجاد حافظه پایدار و کمک به جذب مشتری های جدید خواهد شد.

در اینجا پنج راه ساده برای شرکت ها در زمینه ی  استفاده از بازی در راه اندازی کسب و کارهای آنلاین ارائه شده است.

  1. ایجاد یک تجربه کاربری جذاب

کلید اصلی ایجاد یک مشارکت موفق برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، تمرکز بر ایجاد یک تجربه کاربری جذاب است. این تجربه در درجه ی اول می بایست برای مشتری جذاب و باارزش باشد نه لزوماً برای شرکت. این به این معنی نیست که، بازی ها می بایست حتماً در زمینه ی ثابتی باشد. در عوض بهتر است شما، امکان شرکت در بازی ها را با قوانین ساده به همراه یک سیستم پاداش روشن فراهم نمایید.

 

  1. ارائه ی یک انگیزه مثبت

برای اینکه بازی موفقی طراحی کنید، باید انگیزه خوبی به کاربر منتقل نماید. مثلاً به آنها جایزه بدهید. این جایزه نیازی نیست که قیمت بالایی داشته باشد، اما باید چیزی ارزشمند باشد. ارائه ی تخفیف یا ارزش رایگان معمولاً می تواند مفید باشد. جایزه باید به چندین برنده تعلق داشته باشد تا همه احساس کنند که می توانند برنده شوند.

 

  1. فقط اطلاعات اساسی کاربر را جمع آوری کنید

اگر چه از دیدگاه بازاریابی اینترنتی، جمع آوری اطلاعات کاربر یک مزیت محسوب می شود. با این حال، هنگامی که کاربر شروع به بازی می کند، مهم این است که، تعداد مراحل مورد نیاز برای شروع یک بازی را به حداقل برسانید. فقط نام و ایمیل کاربر را بخواهید. هر چیزی فراتر از آن موجب نارضایتی و رنج کاربر خواهد شد.

 

  1. ایجاد امکان به اشتراک گذاری مطالب

اگر کاربر برنده شود، به آنها اجازه دهید تا، موفقیت خود را با دوستان و خانواده ی خود به اشتراک بگذارند. در این زمینه باید امکان اشتراک گذاری، از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل وجود داشته باشد. این مسئله موجب می شود تا به آنها اجازه دهید که دوستان خود را دعوت کنند. ما به جای ارائه درخواست اشتراک گذاری اجتماعی در طول بازی، این رویکرد را توصیه می کنیم زیرا،این روش اشتیاق کاربر را بیشتر خواهد نمود. اگر مشتری بازی را دوست داشته باشد، قطعاً آن را با دوستان خود به اشتراک خواهد گذاشت. اگر آنها بخواهند دوباره بازی کنند، از اشتراک گذاری اجتماعی استفاده نخواهند کرد.

  1. بازی را از طریق تمام کانال ها منتشر کنید

اگر بازی در وب سایت شما میزبانی می شود، مهم است که آن را از طریق تمام کانال ها به بازار عرضه کنید. بازاریابی برای بازی باید همه ی فرآیندهای بازاریابی اینترنتی از جمله، رسانه های پرداخت، مالک و مشتری را، دنبال کند. برای جلب توجه تمام رسانه ها، مطمئن شوید که این بازی را از طریق وب سایت، ایمیل، رسانه های اجتماعی و هر کانال دیگر که شما کنترل می کنید، انتشار داده باشید.

سپس، با استفاده از سیستم عامل پرداخت برای هر کلیک (PPC) به رسانه های پرداخت مراجعه کرده تا از کاربران غیر فعال خود دعوت به عمل آورید. یک نوع تبلیغات PPC، استفاده از تبلیغات فیس بوک است که، در طول بازی های موبایل نمایش داده می شود. این یک راه عالی برای پیدا کردن مشتریان جدید است.

در آخر، اگر از انتشار کامل آن مطمئن شدید، تمرکز خود را روی بخش های دیگر بگذارید. با روش تبلیغات کلیکی، حداقل می توانید افراد مشتاق به درآمد و فعالیت در این زمینه را به سوی خود جذب نمایید.

با پیروی از این اصول ساده، شما می توانید یک بازی عالی را ایجاد کنید که، با کاربران فعلی شما ارتباط برقرار و کاربران جدیدی را جذب کند و ترافیک تجارت الکترونیک و فروش را در اختیار شما قرار دهد.