هر آنکه رنگ ما بگیرد به عرش کبریا نشیند



تبلیغات

تبلیغات


معنای تبلیغات: انجام فعالیت هایی برای جلب توجه مخاطبین عمومی به کسب و کار خود، به منظور افزایش فروش محصولات یا خدمات ارائه شده، با استفاده از رسانه های مختلف.

تبلیغات خطوط ارتباطی مستقیمی بین شما و مشتریان فعلی و آینده، در ارتباط با محصول یا سرویس، ایجاد می کند. هدف از تبلیغات عبارتست از:

  • آگاه سازی مشتریان از محصول یا خدمات خود
  • مشتریان را متقاعد کنید که، محصول یا خدمات شما برای رفع نیازهای آنها فراهم شده است.
  • ایجاد تمایل برای گرایش به محصولات و خدمات خود
  • بهبود سابقه و تصویر ذهنی شرکت خود
  • بتوانید محصولات جدید را اعلام نمایید.
  • تقویت پیام های فروشندگان
  • ایجاد تمایل برای مشتریان جهت رسیدن به مراحل بعدی(مانند: درخواست اطلاعات بیشتر، درخواست نمونه، سفارش محل و ...)
  • ایجاد امکان قرعه کشی برای جذب مشتریان به کسب و کار خود

 

به طور کلی، اهداف تبلیغاتی شما باید در زمان طراحی کسب و کار شما ایجاد شود. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید درصد مشخصی از رشد در فروش را بدست آورید، به همین منظور سؤالات بیشتری را برای فروش بهتر مطرح کنید. نتیجه مورد نظر می تواند افزایش سابقه ، شهرت و یا تغییر تصویر ذهنی کسب و کار شما باشد. اهداف بسته به نوع صنعت و بازارفروش متفاوت است.

 تمام کسب و کارها و محصولات همراه با تبلیغات وابسته به آنها، در سه سطح زیر دسته بندی می شوند.

  1. کسب و کارهای مربوط به استارت آپ ها

در این زمینه شما به عنوان نیروی جدید به بازار وارد شده اید و نیاز به ایجاد و تثبیت هویت خود دارید. همچنین شرکت شما نیاز به تبلیغات گسترده ای در زمینه ی جلب توجه مشتریان دارد.

  1. کسب و کارهای درحال رشد

بعد از ایجاد و تثبیت هویت خود، می بایست محصولات خود را در رقابت با محصولات دیگر متمایز ساخته، و مشتریان را متقاعد سازید که، محصولات شما برای رفع نیازهایشان مناسب می باشد.

  1. کسب و کارهای تأسیس شده

در این مرحله آگاه سازی مشتریان برای دلیل خرید از شما و اینکه به چه دلایلی می توانند در آینده نیز از شما خرید نمایند.

 

مهم نیست که کسب و کارشما  در چه مرحله ای باشد، با توجه به ماهیت صنعت و کسب و کار شما، تبلیغات چهار مرحله را دنبال می کنند، " آگاهی، علاقه، وسوسه، عمل". وظیفه ی شما این است که، مشتریان خود را  از وجود محصولات کسب و کارتان آگاه کرده، علاقه ی آنها را به محصولات خود جلب کنید و توضیح دهید که محصولات شما چه فواید و امکاناتی برای مشتریان دارد. همچنین می توانید از آنها بخواهید محصول یا سرویس شما را امتحان کنند و در نهایت اقدام به خرید محصولات شما نمایند.

 

هنگام ایجاد یک کمپین تبلیغاتی، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. بازار خود را تعریف نمایید. منظور این است که تعیین کنید بازار هدف شما چه کسانی را شامل می شود و مشتریانی که احتمال خرید آنها بیشتر است را مشخص نمایید.
  2. بودجه ی خود را تنظیم کنید. آگاه باشید که برای جلب نظر مشتریان خود تا چه هزینه ای می توانید صرف نمایید.
  3. برنامه ریزی کنید که قصد استفاده از چه رسانه ای را دارید. همچنین، بهترین راه برای دسترسی به مشتریان آینده خود را، مشخص نمایید.
  4. استراتژی تبلیغات خود را ایجاد کنید. مؤثرترین پیام ها و تصاویر تبلیغاتی را برای مخاطبین خود انتخاب نمایید.