هر آنکه رنگ ما بگیرد به عرش کبریا نشیند



7 عادت مالی کارآفرینان موفق

7 عادت مالی کارآفرینان موفق


اکثر ما با عادت های معمول افراد موفق آشنا هستیم مانند: زود بیدار شدن از خواب، خوردن صبحانه، ساختن یک شبکه کاری. اما در مورد عادت های مالی کارآفرینان موفق چه می دانیم؟ آنها هر روزه  چه کارهایی را انجام می دهند که کسب و کار خود را موفق می کنند؟ در اینجا شش عادت  مالی مشترک میان کارآفرینان موفق، ذکر شده است.

  1. شبکه کاری خود را با انجام معاملات بزرگ، بسازید

شبکه، شبکه، شبکه!  شما احتمالاً در این زمینه احتیاط به خرج می دهید، اما امروزه کارآفرینان موفق سعی می کنند از راه های تجاری مختلف شبکه ی کاری خود را گسترش دهند. آنها از شبکه های ضمنی استفاده می کنند. به طور مؤثر، شما برای راه اندازی به کسب و کار آینده، یک ضربه مالی جزئی در پیش رو خواهید داشت. این امر مخصوصاً هنگام ایجاد روابط تجاری با شرکایی که می توانند به شما کمک کنند تا رشد کنید، اتفاق می افتد. ایجاد مشارکت های مطلوب می تواند، منجر به وفاداری و پایداری در درازمدت شود. کارآفرینان موفق می دانند که، موفقیت مالی توسط یک پیشنهاد کوتاه مدت حاصل نخواهد شد.

 

  1. قبل از گسترده شدن کسب و کارتان، مخارج خود را کاهش دهید

به ویژه زمانی که کسب و کاری را آغاز کردید، باید مراقب باشید که پولتان را چگونه خرج می کنید. فقط لوازمی را که برای انجام کسب و کار ضروری است، خریداری نمایید. آیا واقعاً به صندلی های اداری جدید نیاز دارید یا صندلی های قدیمی هنوز قابل استفاده هستند؟ آیا شما به مواردی مانند یک نام تجاری جدید، سیستم های کامپیوتری پیشرفته نیاز دارید یا اینکه با لپ تاپ خود می توانید کارتان را انجام دهید؟ توجه داشته باشید که، کارآفرینان موفق با خرید لوازم لوکس شروع نمی کنند بلکه، آنها تنها با خرید ملزومات شروع می کنند و نه بیشتر.

 

  1. مسئولیت های خود را بشناسید

یک کارآفرین موفق هر یک از مسئولیت های مالی کسب و کار خود را می داند. آنها  از باید ها ونباید ها به خوبی آگاهی داشته و همین مسئله به آنها کمک می کند تا، از مشکلات و مجازات های قانونی دور باشند. گاهی اوقات مواردی پیش می آید که شما گمان می کنید که، همه چیز روبراه است اما، ناگهان با مشکلی در کسب و کارتان روبرو خواهید شد. نکته ی کاملاً ضروری در این مرحله این است که، بدانید در این موقعیت چه مسئولیت هایی داشته و می بایست به آنها عمل کنید.

 

Spencer Barclay، COO BenefitGuard، مثالي را ارائه می دهد: " اغلب مسئولیت نادیده گرفته شده در یک کسب و کار کوچک، برنامه بازنشستگی شرکت است. شما می توانید چندین پرونده ی اخیر را ملاحظه کنید که، در آن کارمندان از اداره ی نادرست شرکت، شکایت دارند. در بسیاری از موارد، شرکت ها معتقدند که، کارمندان آنها کاملاً دراختیارشان هستند در صورتیکه، در واقع تعداد کمی از آنها در سراسر کشور از هر گونه ریسکی در کار استفاده می کنند. "

 

  1. پولتان را نماینده کنید.

هر کارآفرینی می داند که باید نمایندگی  ایجاد کند. گذشته از همه ی مسائل، شما نمی توانید به تنهایی همه ی کارها را انجام دهید. کارآفرینان موفق به مقوله ی نمایندگی به صورت متفاوت می نگرند. آنها از منظر نمایندگی مالی به این قضیه نگاه می کنند. به عنوان مثال، باید به چه کسی برای انجام یک کار خاص، پول پرداخت کنند؟ در برخی موارد، هنگامی که برای شما مشکلی پیش می آید، باید از ترکیبی پول و زمان خود را برای حل آن صرف نمایید. شما در یک بخش پول بیشتری خرج نموده و در عوض در بخش های دیگر نیازی به صرف هزینه ندارید. یک کارآفرین موفق با دقت به هر نوع مشکلی، در نظر دارد که، چه میزان از وقت باارزش خود را می تواند برای حل آن صرف نماید. آیا خودتان باید این مشکل را حل کنید یا اینکه با صرف هزینه ی بیشتر می توانید از کمک های خارجی استفاده کرده و افرادی را در این زمینه استخدام نمایید؟ توجه داشته باشید و بدانید که، چقدر وقت شما برایتان ارزش دارد.

 

 

  1. درمورد خطرات و ریسک های مالی کوچک آگاهی کسب نمایید

بازار به طور مداوم در حال تغییر است. بسیاری از کارآفرینان موفق راهی برای انطباق با آن  پیدا کرده اند. آنها به جای تولید یک محصول با سرمایه گذاری عظیم، یک پروژه آزمایشی را توسعه داده و اقدام مالی کمتری برای پذیرش آن در بازار فروش انجام می دهند. در واقع، این فرآیند مینیمالیتی دو هدف دارد. اولاً، به کارآفرینان اجازه می دهد تا،  بازار را آزمایش کرده و ببینند که آیا  مشتریان به محصول جدید علاقه مند هستند یا خیر. ثانیاً، از کارآفرینان در مقابل خطر و ریسک محافظت می نماید. از آنجا که سرمایه گذاری مالی به صورت حداقل است، اگر با شکست روبرو شد، کسب و کار را از بین نخواهد برد. شما یک ریسک کوچکی را انجام داده، و نتایجی را دریافت کرده و یاد می گیرید، سپس می توانید ریسک های بزرگ تری انجام دهید.

 

  1. بازار را برای در اولویت اول خود قرار دهید

یک قانون قدیمی وجود دارد اینکه بازار هرگز اشتباه نیست. هر کارآفرین موفق باید ابتدا به بازار توجه کند و اولویت آن را از ایده هایش نیز بالاتر بداند. مهم نیست که یک ایده چقدرعالی است، باید اعتماد بازار را به لحاظ مالی ، جلب کرده تا مشتاق محصولات شما شوند. خودتان را از بازار دور نکنید در این صورت کسب و کار شما با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.

 

  1. پویایی تراکنش های مالی خود را حفظ کنید

اد اوکیف، کارآفرین و بهترین فروشنده، توضیح می دهد: "مهمترین کلید برای شروع یک سرمایه گذاری جدید، نقشه آینده ی مالی شما و رشد آن است. بسیاری از کارآفرینان جدید و به تجربه در این زمینه به دام می افتند. اگر کسب و کار در حال رشد بوده و همه چیز به نظر عالی می رسد، مقوله ی خرید توسط مشتری با همه ی این مسائل متفاوت است. اگر چه از در چنین شرایطی کسب و کار از نظر تئوری موفق است اما، در صورتی که جریان نقدی واریزی، به اندازه ی کافی برای حفظ عملیات در کوتاه مدت، وجود نداشته باشد، هیچ فایده ای ندارد. قبل از راه اندازی، مطمئن شوید که می توانید تمام هزینه های ضروری خود را تا زمانی که کسب و کار سودی دربر نداشته باشد، پوشش دهید. "