هر آنکه رنگ ما بگیرد به عرش کبریا نشیند



عادت های مالی موفق ترین صاحبان کسب و کار کوچک

عادت های مالی موفق ترین صاحبان کسب و کار کوچک


کمتر کسی به موضوع عادت های مالی صاحبان کسب و کار کوچک، توجه کرده و عوامل موفقیت آنها را در می یابند. در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که هفت عادت مالی مؤثر، موفق ترین صاحبان کسب و کار کوچک را  نشان می دهد. بر اساس مطالعه ی جامع بر روی 1700 صاحب کسب و کار کوچک در ایالات متحده، کمتر از یک تا چهار  نفر آنها همه ی هفت عادت مالی را به صورت یک جا در خود دارند.

کسانی که از بهترین شیوه ها پیروی می کنند، به مراتب کسب و کارهای کوچکی با درآمد سالیانه بیشتر راه اندازی کرده و به سطح بالایی از رضایت درمورد تصمیم خود می رسند. این هفت عادت مالی، به صاحبان کسب و کار کوچک، در ایجاد چشم انداز جدیدی برای کسب آمادگی در آینده، کمک می کنند بدون اینکه قربانی روابط مشتری، صنایع دستی یا تیم خود شوند.

در ابتدا لازم است که با روال های  اساسی مالی آشنا شوید. توجه نمایید که، دو عادت اول پایه ای برای افزایش دید شما در زمینه ی اطلاعات مالی می باشد.

 

  1. به طور منظم امور مالی را بررسی کنید .( 69 درصد صاحبان کسب و کار کوچک این کار را انجام می دهند.)

هر کسب و کار دارای یک جریان طبیعی و الگوی ریاضی از درآمد و هزینه ها می باشد. فصلی بودن کسب و کار، طول مدت پروژه ها و شرایط قرارداد، هواملی است که می تواند درآمد و هزینه ها را تحت تأثیر قرار دهد. در هر صورت، بررسی های مالی به صورت هفتگی و ماهیانه، می تواند در درک تناوب و مقیاس فعالیت های کسب و کار، میزان موفقیت در گسترش آن یا در معرض خطر بودن کسب و کار، کمک شایانی نماید.

 

  1. حفظ بودجه ( 47 درصد صاحبان کسب و کار کوچک این کار را انجام می دهند.)

تعریف بودجه به سادگی، یک انتظار برای نتایج کسب و کار است. در سطح مبتدی، برای ماه اول، تخمینی از مبلغی که دریافت خواهید کرد یا مبلغی که پرداخت خواهید نمود، ایجاد کرده و ثبت نمایید. سپس بودجه ی خود را در مقایسه با نتایج واقعی در پایان ماه بررسی کنید. سپس این کار را برای هر ماه انجام داده و ادامه دهید. ابن روش به شما در بودجه بندی بهتر  کمک خواهد کرد تا، تصمیمات آگاهانه تری گرفته و مشکلات بالقوه را قبل از به وقوع پیوستن شناسایی کنید.

 

پرداخت های  مربوط به دولت، وام دهندگان و خودتان.

سه عادت بعدی رشته مدیریت پول را توسعه می دهد. یک دلار درآمد معادل یک دلار سود نیست، و نادیده گرفتن این مفهوم می تواند کسب و کار شما را با عدم پیشرفت روبرو سازد.

 

  1. مقدار مناسبی برای پرداخت مالیات ذخیره کنید ( 52 درصد صاحبان کسب و کار کوچک این کار را انجام می دهند.)

پولی که برای مالیات صرف می کنید، متعلق به شما نبوده بلکه متعلق به دولت می باشد. به همین دلیل بهتر است آن را بلافاصله کنار گذاشته و با باقی مانده ی درآمد کسب و کار خود اشتباه نگیرید. اگر حداقل 90 درصد از مالیات سال گذشته خود را کنار بگذارید و دیگر نیازی به نگرانی از مجازات وجود نخواهد داشت.

 

  1. بدهی را کاهش دهید ( 50 درصد از صاحبان کسب و کار کوچک این کار را انجام می دهند.)

گاهی اوقات بدهی برای رشد و گسترش کسب و کار شما بسیار خوب است، اما به شرطی که بتوانید در کوتاه مدت آن را پرداخت نمایید. با این حال، بدهی غیر ضروری، صرفه جویی در کسب و کار شما می باشد. و مهمتر از همه، هنگامی که شما مشغول کسب و کار هستید، مهم است که پرداخت های متعادلی را انجام داده و از پرداخت های کلی خود بکاهید.

 

  1. حقوق و دستمزد خود را از درآمد کسب و کار بردارید ( 49 درصد صاحبان کسب و کار کوچک انجام این کار را انجام می دهند.)

اصطلاح "حقوق" ممکن است برای کسب و کار مربوط به خودتان مناسب نباشد. شما مجبور نیستید که، برای برداشت حقوق خود به طور پی در پی از چک استفاده کنید. در عوض، می توانید پول خود را از حساب کسب و کار خود را در فواصل منظم خارج کرده تا درآمد شخصی خود را کنار بگذارید. هنگامی که شما  دستمزد خود را پرداخت می کنید، این امر شما را مجبور می کند تا درمورد کسب و کار و درآمد شخصی خود  به طور جداگانه تفکر کرده و راهی برای افزایش آن بیابید.

 

بهینه سازی ساختار کسب و کار و برنامه ریزی مالیاتی.

دو عادت نهایی ملاحظات قانونی و مالیاتی را برای آینده ی کسب و کار شما در نظر می گیرد. شما هیچ گاه نمی توانید از مسئولیت و مالیات اجتناب کنید. اما همواره راهی برای کسب و کار شما وجود دارد که، ریسک را کاهش داده و پول بیشتری نصیب شما می گرداند.

 

  1. ایجاد یک ساختار کسب و کار بهینه برای مسئولیت ها و مالیات (64 درصد صاحبان کسب و کار کوچک این کار را انجام می دهند.)

تنها ساختارهای کسب و کاری مشابه، مربوط به شرکت های خصوصی، مشارکت ها و سایر شرکت ها می باشد. هر ساختار دارای الزامات مختلف قانونی و مالیاتی است. اینکه متخصصان حرفه ای در کسب و کار شما مشغول به کار باشند، ممکن است بهترین ساختار کسب و کار شما باشد. اگر از مناسب بودن ساختار کسب و کار خود مطمئن نیستید، ممکن است لازم باشد که از مشاوره حرفه ای بهره ببرید. حتماً توجه داشته باشید که، به دلیل هزینه ای که در تغییر و نگهداری ساختار کسب و کار وجود دارد، به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

 

  1. جبران خسارت ها و کسر مالیات ( 65 درصد صاحبان کسب و کار کوچک این کار را انجام می دهند.)

از مزایای مالیاتی موجود برای کسب و کار خود استفاده کنید. اگر این کار را نکنید، کسب و کار شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. جبران خسارات ها و کسر مالیات، درآمد مشمول مالیات شما و مبلغی را که باید به دولت پرداخت کنید، کاهش می دهد. طبق بررسی حاصل از صحبت با بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک، نتیجه ی حاصل به این صورت است که، برنامه ریزی های مالیاتی مانند "بازی سیستمی" بوده و به خاطر بسپارید که، این یک مسئله ی کاملاً قانونی است که، همه ی شرکت های بزرگ آن را پذیرفته اند. اگر در این بازی تجربه ی کافی ندارید، بهتر است که، از مشاوران حرفه ای در این زمینه کمک گرفته تا سرمایه گذاری برای آینده ی کسب و کار خود را افزایش دهید.

 

در آمریكا بیش از 20 میلیون صاحب كسب و كار كوچك وجود دارد كه، هنوز تمام هفت عادت مالي مؤثر صاحبان کسب و کارهای كوچك، را عملی نساخته اند. علاوه بر این، تقریبا 1 تا 2 درصد از صاحبان کسب و کار کوچک، سعی در فراگیری و عملی ساختن تمام عادت های مالی مؤثر هستند. این بدان معنی است که، علاوه بر اینکه هیچ یک از عادت ها دشوار نبوده، بلکه به سادگی آگاهی و نظم و انظباط کاری شما را افزایش می دهد.

 

با توجه به موفقیت بسیاری از دیگر کسب و کارهای کوچک ، اتخاذ این عادت ها منجر به نتایج بهتر کسب و کار و رضایت بیشتر از انتخاب حرفه ی شما خواهد شد. هر زمان که  دچار مشکلی می شوید، به دنبال کمک باشید. با حسابداران، وکلا، متخصصین مالیاتی و ارائه دهندگان نرم افزارها صحبت کنید. از این امکانات بهره ببرید تا اطمینان حاصل کنید که، به عادات متمرکز شده اید و این مسئله منجر به نتایج بهتر درکسب و کار شما خواهد شد.