هر آنکه رنگ ما بگیرد به عرش کبریا نشیند



چگونه یک طرح بازاریابی ایجاد کنید

چگونه یک طرح بازاریابی ایجاد کنید

بازاریابی یکی از مهمترین مقوله های راه اندازی کسب و کار جدید و توسعه ی آن می باشد. در عصر حاضر روش های مختلفی برای بازاریابی ارائه شده و هر کدام از استراتژی های خاصی پیروی می نمایند. برای پیشرفت در زمینه ی فروش محصولات، می بایست طرحی از برنامه ی کاری خود ایجاد کرده و طبق آن عمل نمایید. در غیر این صورت هیچ گاه نمی توانید به اهداف خود دست یابید.

اصلاح استراتژی ناموفق بازاریابی

اصلاح استراتژی ناموفق بازاریابی

روند بازاریابی، مانندهر روند دیگری نیاز به برنامه ریزی و بررسی های مداوم دارد. با پیگیری روش های غلط، نه تنها به هدف خود نمی رسید، بلکه با اتلاف سرمایه ی خود نیز مواجه خواهید شد. برای داشتن یک استراتژی موفق، می بایست موارد مختلفی را بررسی کرده و روش های مؤثر در این زمینه را پیش بگیرید. در ادامه شما را با برخی از این روش ها آشنا خواهیم ساخت.

اصول استفاده از بازاريابی اجتماعی در حوزه سلامت

اصول استفاده از بازاريابی اجتماعی در حوزه سلامت

موفقيت روزافزون بخش تجارت در جلب مشتري براي کالاها و خدمات خود، مرهون به کار گيری اصول و فنون علمي و مدوني است که به آن بازاريابي (Marketing) مي گويند. زمانی بازاريابي را منحصر به يافتن مشتري براي محصولات توليد شده يا خدمات قابل ارائه شرکت ها، سازمان ها و کارخانجات می دانستند در حالی که بازاريابي نوين به توليد محصولات و خدمات منطبق بر نيازها و خواسته هاي مشتري توجه دارد. در بازاريابي نوين، حوزه عمل گسترده تر از تبليغ کالاها و ترغيب مشتري براي خريد محصولات موجود است و اساس آن شناخت دقيق نيازها و خواسته هاي مشتري است. نزديک به چهل سال است

بازاریابی پارتیزانی / Guerrilla Marketing

بازاریابی پارتیزانی / Guerrilla Marketing

چکیده بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING) ، مفهومی است که اول بار توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان "بازاریابی پارتیزانی" در سال ۱۹۸۲ تشریح شد لوینسون دراین کتاب روشهای غیرسنتی ؛کم هزینه ویا بی هزینه بازاریابی رامعرفی کرد.لوینسون پیرامون بازاریابی پارتیزانی که دران کارافرینان وکسب وکارهای کوچک راهدف قرار دادواز مزیت تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی برای این گونه شرکت ها نوشت .پرسش وی ساده بود:چگونه یک موسسه کوچک بابودجه بسیاراندک میتواند با شرکتهای بزرگتررقابت کند.